नेपाली हिन्दू महिलाहरूको महान चाड हरितालिका तीजको चहलपहलएक महिना अघिदेखि शुरू गरिरहेको अवस्था छ । तीज पर्व विशेष गरीहिन्दू नारीहरूले मनाउने एउटा महत्त्वपूर्ण चाड हो । तीज हरेक वर्ष भाद्र शुक्ल तृतीयाका दिन मनाइन्छ भाद्र द्धितियाका दिन दर खाने र अर्र्का दिन तीजको व्रत बस्ने प्रचलन छ । भाद्रचौथीका दिन स्नान गरी व्रतको पारण गरेर खाना खाइन्छ भने तीजको तेस्रो दिन अर्थात ऋषिपञ्चमीका दिन व्रतालु महिलाहरूले ३६५ वटा दतिवनले दाँत माझेरमाटो लेपन गरी स्नान गर्दछन।
अपमार्ग दतिवन लेपनले छालामा हुनेएलर्र्जी हटाउँछ । पञ्चमीका दिन अरुन्धतीसहित कश्यप, अत्रि, भारद्वाज,विश्वामित्र, गौतम, जमदग्नि तथा वशिष्ठ ऋषिको पूजा गरी हलोलेनजोतेको अन्नको भात र एक सुइरे भएर उम्रने कर्कलो आदिको तरकारी खाने प्रचलन रहेको छ । तीज पर्व भाद्र शुक्ल द्वितीयादेखि पञ्चमीसम्म४ दिन मनाइन्छ। तीजमा भगवान शिवको आराधना गरिनुका साथै नाचगान मनोरञ्जन समेत गर्ने गरिन्छ।
हिन्दू धार्मिक ग्रन्थ अनुसार राजा हिमालयले आफ्नी छोरी पार्वतीकोकन्यादान भगवान विष्णुसँग गरिदिने बचन दिएका र पार्वतीले मनैदेखिभगवान शिवलाई वरण गरेकी उनका पिता हिमालयले छोरीको विवाह विष्णुजीसँग गरिदिने वचन पार्वतीलाई मन नपरेपछि आफूले मनपराएको वर शिवजीलाई पाउन जङ्गल गएर शिवजीको तपस्या गर्न थालिन्।
पार्वतीले विभिन्न किसिमको कठोर तपस्या गरेको लामो अवधि भइसक्दा पनि आफूले गरेको तपस्याको फल नपाउँदा भाद्रपद शुक्लको तृतीया तिथि, अनि त्यस दिन हस्ता नक्षत्रका दिन उनले वालुवाको शिवलिङ्गको स्थापना गरी पानी पनि नपिइकन निराहार ब्रत बस्न थालिन।
बालुवाको शिवलिङ्ग निर्माण रातभरि शिवजीका स्तुतिमा गीत गाउँदैजागरण बसिन । यो कठोर तपस्याको प्रभावले शिवजीको आसन हल्लिन पुग्यो र यसरी पार्वतीको कठोर ब्रतको कारण शिवजी प्रकट भई तथास्तुअर्थात ७३घढसमनले चिताएको कुरा पूरा होस् भनी आशीर्वाद दिएपछि शिव पार्वतीको विवाह हुन पुग्यो। संकटको घडिमा धैर्यताका साथ काम गर्नुपर्दछ । हिन्दूनारीको जीवनको सार्थकता नै केमा छ भने जसलाई मनैले पतिका रूपमा एक पटक वरण गरिन्छ, उसैसँग निष्ठापूर्वक जीवन निर्वाह गर्नुपर्दछ ।
दीगो आस्था र एक निष्ठाका सामु त स्वयम् भगवानपनि असहाय र किंकर्तविमुढ बन्न पुग्नुहुन्छ भन्ने यसबाट स्पष्टबुझिन्छ । यसरी यस्तो सफल कार्य भएको त्यो दिन भाद्रशुक्लतृतीयाको दिन थियो। सोही तिथिदेखि हिन्दू नारीहरूले यस दिनलाई उत्सवका रूपमा मनाउन थाले र यो तीजको रूपमा मनाउने चलनपौराणिक कालदेखि चल्दै आएको मानिन्छ। नेपाली हिन्दू महिलाहरूद्वारास्वतन्त्र र आनन्दमय रूपमा मनाइने तीज अन्य धर्म र जातजातिका नेपाली महिलाहरूले पनि हर्षोल्लासका साथ मनाउन थालेका छन् ।
यो पर्व मुख्यरूपले नेपालभर मनाइन्छ । भगवान शिवकी अर्धाङ्गीनी हिमालयपुत्री पार्वतीले भगवान शिवको स्वास्थ्य तथा शरीरमा कुनै वाधा उत्पन्ननहोस् भनेर पहिलो ब्रत राखेकी थिइन् त्यो दिन पनि यही हरितालिकातीजको दिन थियो। त्यसै दिनदेखि आजसम्म हिन्दू नारीहरूले यो पर्व मनाउदै आएका छन्।
यो चाडमा माइतीले छोरी,चेलीलाई घरमा गई लिएर आउने वा बोलाएरमीठा(मीठा परिकार खुवाउने तथा मनका भावना एवम् सुखदुख साटासाटगरी एउटै ठाउँमा खाने–बस्ने चलन छ। यस दिन विशेष महत्वकासाथ दरखाने गरिन्छ। यही दर खाने दिनबाट नै तीज पर्वको आरम्भ भएकोमानिन्छ। आधुनिकता सँगसँगै यसमा खाइने परिकारमा परिवर्तन आउँदैगएको छ। सामान्यतया दर मध्यरात १२ बजेअघि खाने चलन बसिसकेको छ। भोलिपल्ट दिनभर पानीसम्म पनि नखाई बस्नुपर्नेभएकोले दर खाने दिन राति ढिलासम्म बसेर पेटभरी खाने प्रचलन छ ।
तीज र ऋषिपञ्चमी दुवैलाई तीज पर्वकै रूपमा मानिन्छ। खास गरीयसमा स्त्रीहरूले पतिको निम्ति निराहार रहेर भगवान शिव तथा आद्यशक्ति पार्वतीसँग प्रार्थना गर्दछन्। यो दिन महिलाहरू बिहान उठी नुहाई–धुवाई गरेर दिनभरि जल, अन्न ग्रहण नगरी ब्रत बस्ने गर्दछन।
बेलुकीपख पूजाका सामान तथा मण्डप तयार गरी भगवान शिवकोआराधना गर्ने प्रचलन रहेको छ। निर्जला ब्रत भनिए पनि आजभोलिमहिलाहरू मध्यान्ह मै पूजा, आराधना पश्चात् फलफूल ग्रहण गरेकोपाईएको छ । यस दिन नाचगान तथा रमाइलो गर्ने गर्दछन ।
हाम्रो समाजमा तीज महिलाहरूद्वारा मनाइने एउटा पर्व हो। आधुनिकसमाजमा तीजको महत्वलाई जुन रूपले व्याख्या गरिए पनि यो एकपौराणिक कालदेखि चलिआएको परम्परा हो। सृष्टि र समाज चल्नकोलागि पूर्वीय मान्यता अनुसार महिलाहरू विवाह पश्चात आफ्नोश्रीमानको साथमा उसको घरमा बसी बाँकी जीवन बिताउनु पर्ने हुन्छ।
यसरी आफू जन्मेको घर, माता,पिता, भाइबहिनी, इष्टमित्र र समाजचटक्क छोडी पराई घरमा जीवन बिताउँदा आउने माइतिको यादलाई एउटाअवसरको रूपमा तीज पर्वको गहन महत्व रहेको छ। तीजमा महिलाहरूलाई मीठा मीठा भोजनका परिकारहरू खुवाइन्छ, नयाँ लुगाकपडा दिइन्छ। महिलाहरूलाई पराइघरको विभिन्न जिम्मेवारी, तनाव,साथै माइतीको सम्झनाको खाडललाई कम गर्न यो पर्वको ठूलो भूमिकारहेको छ। तीजमा विवाहिता महिलाहरू आफ्ना पतिको दीर्घायुको कामनागर्दै ब्रत बसी नाचगान र मनोरञ्जन गर्छन् भने अविवाहिता सुयोग्यवरको आशा राखी ब्रत बस्छन् ।
ब्रतको समयमा महिलाहरूले तीजकोब्रतकथा सुन्ने र समापनमा पूजा लगाई ब्राह्मण,ब्राह्मणीहरूलाई दानदक्षिणा गर्ने चलन रहेको छ । तीजको ब्रत अन्य ब्रत भन्दा फरक ढंगलेलिइन्छ । यस दिन पानीसम्म पनि नखाई ब्रत बसी महादेवको पुजाआराधना गर्दछन् । यसै दिन पार्वतीले आफ्नो तपस्या पूरा गरी शिवजीपाएको विश्वास गरिने हुनाले यस दिनलाई हर्षोल्लासका साथ नाचगानगरी मनाइने गरिन्छ ।
भाद्रतृतीयामा पार्वतीले शिवको आराधना गरी जुन ब्रत बसीत्यसैको परिणामस्वरूप शिवपार्वतीको विवाह सम्भव भएको हो । योब्रतको महत्व यसकारणले पनि महत्वपूर्ण छ । जसले यो ब्रतनिष्ठापूर्वक पालन गर्दछ, त्यसलाई मनोवाञ्छित फल प्राप्त हुनेछ । योब्रतलाई हरितालिका भन्नुको अर्थ पनि पार्वतीलाई साथीहरूले पिता र आफ्नो प्रदेशबाट हरण गरी जंगलमा लगेको प्रसङ्गसँग जोडिन्छ ।
हरितालिका शब्दमा रहेका हरिता र आलिका यी दुई शब्दको अर्थ पनिक्रमशः हरण गरिएकी र साथीहरू भन्ने हुन्छ । संक्षेपमा भन्दा पूर्वियवैदिक सनातन धर्म परम्पराका विभिन्न पौराणिक एबं आध्यात्मिकग्रन्थहरूमा , खासगरि स्कन्द पुराण र भविष्योत्तर पुराणमा वर्णन भएबमोजिम राजा हिमालयले आफ्नी पुत्री गौरीको विवाह भगवान विष्णुसंग गरिदिने निधो गरे पश्चात साथीहरूले हेरेर सखीहरूको सहयोगमा विकट स्थानमा पुराएर त्यही गौरी पार्वतीले कठोरतपस्या गरिन् र उनको तपस्याबाट महादेव प्रशन्न भएर भाद्र महिनाकोशुक्ल पक्षको तृतीया तिथी हस्ता नक्षत्रका दिन स्वयं प्रकट भई गौरीकोतपस्या स्वीकार्दै आशिर्वाद दिएर तपस्या सफल तुल्याई दिएकाले हरेकवषभाद्रमहिनाको शुक्ल पक्षको तृतीयाका दिन तीज पर्व मनाउँदै आएको पाइन्छ ।
सखीहरू आलीकाबाट हरेर तपस्या गराई सफल भएकोले तीज पर्वलाई हरितालिका तीज पनि भनिन्छ । भगवान शिवले पार्वतीजीलाई भन्नु भयोः यस ब्रतलाई विधि विधानपूर्वक जसले लिन्छ, त्यसले तिम्रा जस्तै सुयोग्य र अचल पति प्राप्त गर्दछ भनेर बताउनु भएको किंमदन्ती छ । यसरी तीजको समयमा महिलाहरूले तीजको ब्रतगर्ने, कथा सुन्ने र समापनमा पूजा लगाई ब्राह्मण ब्राह्मणीहरूलाई दान दक्षिणा गर्ने, नाचगान गरि रमाइलो गर्ने चलन रहेको छ ।
ऋषिपञ्चमीः धर्मशास्त्र अनुसार रजस्वलामा अन्जानवस कति कुराछोइएको हुन सक्छ । उक्त पापबाट मूक्त हुन भाद्र शुक्ल पञ्चमीकोदिन ३६५ वटा दतिवन तोकी माटो तथा गाईको गोबर लगाएर ३६५ पटकनुहाउनु पर्छ र यसको पनि थुप्रै विधिहरू छन् । तर मूलतः ३६५ वटादतिवनका डाँठ टोकेर खोलामा बगाउनु, माटो र गोबरले शरीरका सबै अंगहरू सुद्ध गर्नु, चाल्नीमा गनिएका तिल,चामल र जौ राखेर माथिबाटपानी खन्याई छानिएको पानीले नुहाउनु र ऋषिपञ्चमीका दिन व्रतालु महिलाहरूले ३६५ वटा दतिवनले दाँत माझेर माटो लेपन गरी स्नानगर्छन् । अपमार्ग लेपनले छालामा हुने एलर्जी हटाउँछ । पञ्चमीका दिनअरुन्धतीसहित कश्यप, अत्रि, भारद्वाज, विश्वामित्र, गौतम, जमदग्नि तथावशिष्ठ ऋषिको पूजा गरी हलोले नजोतेको अन्नको भात र एक सुइरे भएर उम्रने कर्कलो आदिको तरकारी वा एकदलीय अन्न मात्र खाइन्छ ।
सप्तऋषीको पूजा गरेपछि महिलाहरू पूर्णरूपमा शुद्ध हुन्छन् भन्ने विश्वास गरिन्छ । ३६५ वटा दतिवन दिनको एउटाका हिसावले एक वर्षसम्मका मानेर टोकेर पञ्चमीको दिन खोलामा बगायो भने पनिरजस्वला हुँदाका समयमा भएका पापबाट मोक्ष भइने पनि विश्वाश छ । युवतीहरू प्रथम रजस्वलापछि मात्र पञ्चमी पूजामा सरिक हुन्छन् भनेविवाहित प्रौढ एवम् महिलाहरू रजस्वलाका बखत छुन नहुने चीज वा देवी-देवतालाई भूलवश छोइएको भए पनि दतिवन टोकेपछि सम्पूर्ण पाप पखालिने कुरामा विश्वास गर्दछन् । तीज पर्वको परम्परागत महत्व सम्बन्धसँग जोडिएर आएको छ ।
व्रतले निष्टा, कर्तब्य र इतिहासको पहिचान समेत दिलाउछ । वास्तवमाभन्ने हो भने तीज आफैंमा एक सुन्दर पर्व हो र यसलाई ब्रतमा परिणतभएको भए पनि फलफूल ग्रहण गरेर दिनभरि बस्नमा पनि वैज्ञानिकहिसाबले हेर्दा फलदायक नै देखिन्छ । नारीहरूले रातो टीका, रातो कपडा,रातो चुरा, पोते आदि सबै रातै रंगमा सजिनु तीज पर्वको रंग हो ।नारीहरू त्यस दिन नाचगान गर्दै हर्षेल्लासका साथ दिनभरि भोकै बसी श्रीमानको दिर्घायुको कामना गर्नु नै विशेष यस तीज पर्वको सन्देशमानिन्छ ।
तीज वर्तको दिन घरको कामकाजलाई चटक्क छोडेर नेपाली महिलाहरूस्वतन्त्र तथा हषिर्त भएर घर बाहिर निस्कन्छन् । उनीहरूको गीतमाआफ्ना अधिकार तथा वेदनाका कुराहरू समेटिएका हुन्छन् । यसले महिलाहरूलाई सशक्त बनाउँछ । तीज पर्वले नारी सशक्तीकरण गराउने अभियानका रूपमा पनि लिने गरिन्छ । यी कुराहरू तीजको सकरात्मकपक्ष हो ।
सामाजिक सद्भाव, मेलमिलाप एवम् समाजका विविध बिसंगति र सामाजिक अधिकारलाई उजागर गर्ने पर्वको रूपमा हजारौं हजार वर्ष देखियो चाड मनाइँदै आएको छ। स्वयं माता पार्वतीले पनि नारी जातीको आफ्नो अनुकूलको योग्य वर छान्न पाउने जन्मसिद्ध नैसर्गिक अधिकारलाई ब्यबहारिक रूपमा स्थापित गराउन तपस्या सत्याग्रह रशान्ति पूर्ण आन्दोलन गरेर आफू अनुकूल वर छानी ब्यबहारिक रूपमा समाजमा स्थापित गरेको देखिन्छ । यस अर्थमा हामी माता पार्वतीलाई नारी जातीको अधिकार र स्वतन्त्रताको बिगुल फुक्ने पहिलो महिला अभियन्ताको रूपमा लिन सक्छौं ।
यो चाडले साँस्कृतिक रितिरीवाज परम्परा एवम् गीत-संगीत अनि भेषभूषालाई संरक्षण र संबद्र्धन गर्दै आएको छ। हालका दिनहरूमा संसारभर छरिएर रहेका नेपालीहरू मार्फत तीजको माध्यमबाट साँस्कृतिक पहिचान गराउने काम भईरहेको छ।आध्यात्मिक रूपमा पनि तीजको निकै ठूलो महिमा छ। श्रद्धापूर्बकश्रद्धालुहरू ब्रत बस्ने । शिव पार्वतीको आराधना एवम् पूजा गर्ने। शिव पार्वतीका मठ मन्दिरहरूमा दर्शन, पूजा तथा नाचगान गर्ने गरिन्छ । यसैगरि पञ्चमीका दिन ब्रत बस्ने, सप्तऋषिका पूजा गर्ने गरिन्छ। यसै प्रकार तीजको तात्विक महत्व पनि त्यतिकै छ। हाम्रो वैदिक षडदर्शनलेस्त्रीलाई प्रकृति मानेको छ। यसर्थ तीजको सम्बन्ध प्रकृति तत्वसंग छ।
एक प्रकारले प्रकृतिको सम्मान, महत्व र सामिप्यतालाई यो चाडले आत्मसात् गरेको छ। तात्विक रूपमा कृति र पुरूष तत्वको मिलनको चाड हो। प्रकृती आत्मा र परमात्माको संयुक्त स्वरूपलाई नै हाम्रा दर्शनले ब्रह्म भनेका रमानेका छन् । समस्त जड तत्वको समुचितउपयोग, उपादेयता, ज्ञान र संरक्षण जस्ता कुराहरूलाई हाम्रा दर्शनलेमहत्व दिएको पाइन्छ ।
समय परिवर्तनशील र गतीशील छ। समयको परिवर्तनशीलता रगतिशीलता संगसंगै मानव समाज र सभ्यताहरूको परिवर्तन हुँदै आएकाछन । समयको गतिसंगै भएका सकारात्मक एवं श्रृजनशील परिवर्तनहरूले समाज र सभ्यताहरूलाई वैभवता प्रदान गर्दै बिकासको उचाइमा पुर्याएका छन् । समयको बदलिंदो प्रवाह संगसंगै नकारात्मक र अश्रृजनशील परिवर्तनहरूले समाज र सभ्यताहरूलाई बदनाम गर्दै बिनाशको बिन्दूसम्म पुर्याएका छन् । तीज पर्व पनि समयको परिवर्तित चक्र संगसंगै परिवर्तन हुंदै आएको छ र समय अनुकूल मूलभूत यथार्थ, मूल्य र मान्यतामा आँचनआउने गरि परिवर्तन हुन आवश्यक छ ।
हिजो माइती घर,ब्रत,पूजा,पंधेरो,चौंतारो अनि मन्दिरहरूमा सिमीत हुने पर्व आज शहर, बजार, बस्ती,ब्यवसाय, बिद्युतीय सञ्चार माध्यमहरू, सामाजिक सञ्जालहरू लगायत हुंदै ब्यापकता लिएको छ। हिजो डम्फू, मादल, थपडी र मुर्चुङ्गामा गाईनेतीजका भाकाहरू आज सुब्यबस्थित तवरले आधुनिक बाजागाजामा लयवद्ध भएका छन्। नारीहरू अहिले पुरूषहरूभन्दा धेरै सशक्त भएको अवस्था छ ।
पार्वतीले तपस्या गरेर शिवजीलाई पतिका रूपमा प्राप्तगरेको अवस्था अहिलेको समाजमा खासै छैन । तर मन, वचन, कर्मले मात्र असल कार्यको सफलता प्राप्त हुन्छ भन्ने हरितालिका पर्वको महत्वरहेको स्वीकार्न सकिन्छ । इतिहास हाम्रो गहना भएकोले यसको संरक्षण र महिमाको गरिमा जोगाउनु सबैको कर्तब्य हो ।
तीजमा प्रयोग हुने गहना र पहिरनको पनि आफ्नै महत्व छ । धार्मिक संस्कारयुक्त तीज सर्वमान्य हुन्छ । तीजका दिन महिलाले लगाउने रातोसाडी सुख, समृद्धि एवम् साहसको प्रतिक मानिन्छ । रातो रङ्गले महिलालाई एक किसिमको शक्ति प्रदान गर्ने धार्मिक विश्वास छ । पोतेले शान्ति र आनन्द प्रदान गर्छ भने रातो टीका सौभाग्यको प्रतिक हो । ह्दय स्वच्छ भए मनोकांक्षा पूर्ण हुने धार्मिक विश्वास तीजकोव्रतमा अन्तर निहित छ ।तीजमा महिलाहरूले निर्जल, निराहार उपवास बस्नुपर्ने धार्मिक मान्यताछ । एक प्रकारले हेर्दा यसले महिलालाई पुरुषको अन्धभक्त बनाउनखोजेजस्तै देखिन्छ । पुरुषभक्त हुन गरिने व्रत तीजमा महिलाले गरेको धार्मिक विधिले श्रीमानको दीर्घायु, सु–स्वास्थ्य, प्रगति हुने मान्यता छ ।
माइतीबाट बाबु वा दाजुभाई गएर छोरीचेलीलाई भेट्ने र सकेसम्म माइती लिएर फर्कने प्रचलन छ जसले माइती चेलीको आपसी सम्बन्धलाई मजबुत बनाउँछ । विवाह भएर टाढा पुगेका दिदीबहिनीबीच भेट गराएरयो पर्वले उनीहरूको मन हलुका पार्न र सुख–दुःखका कुराकानी गर्ने अवसर समेत जुटाइदिन्छ । जसले गर्दा नारीको क्षमता विकासमा उर्जाथप्ने महत्वपूर्ण समय पनि मानिएको छ । मानिस जति आधुनिक, सभ्य भए पनि उसले जन्मसँगै पाएको संस्कार एवं संस्कृति छोड्न सक्दैन । नेपालमा रहेका हिन्दू समुदायले मनाउने तीज पर्वलाई अहिले अन्य जातिले पनि मनाउन थालेको पाइन्छ ।
तीजलाई महिलाको रमाइलो पर्वका रूपमा समेत लिइने भएकालेयुवतीहरू पनि यसमा रमाउँछन् । परिवार, साथीभाई जमघट, घुमघाम,नाचगान यो पर्वको अर्को विशेषता बन्दैछ । तीजमा गीत–संगीतकोविशेष महत्व रहन्छ । महिलाहरू विद्युतीय उपकरण र साधन नहुँदासमूहमा भेला भई गीत गाउँथे भने अहिले रेडियो र टेलिभिजनमाआधुनिक शैलीका गीत र नृत्य गुञ्जिन थालेका छन् ।
तीजका गीतमा छोराछोरी बीचको विभेद, पीडा, सासूबुहारीको कचकच, दुस्ख, ईष्र्या आदिविषय समावेश हुन्थे तर अहिले तीज गीतका विषय पनि परिवर्तन भएका छन। सांस्कृतिक मान्यतास्वरूप महिलाहरू गीत गाउँदै नजिकैको मन्दिर वा समूहमा भेला भएर विभिन्न भाकामा तीजका लय गुञ्जाउँछ । घरधन्दाको व्यस्ततामै अल्झिएका अधिकांश महिला तीजमा मन खोलेर नाचगान गर्दछन् । टोल-टोलमा समूह बनाएर एक महिना अघिदेखि नाचगान र खानपिनका कार्यक्रम संचालन गरिन्छन् ।
कतिपय संघसंस्थाले तीज प्रतियोगिता पनि आयोजना गर्छन्। यसले तीजको दखास अर्थ र महत्वलाई मारेको मात्र छैन, संस्कार र संस्कृतियुक्ततीजलाई भड्किलो र उत्ताउलो बनाउँदै लगेको देख्न सकिन्छ । यद्यपि तीजको संस्कृति सबै जात वा समुदायका महिलामा पनि प्रवेश गर्नु सकारात्मक पक्ष हो ।
तीजलाई हामीले परम्परागत मान्यता र विधि नमर्ने गरी परिस्कृत गर्दैलानुपर्छ । शिक्षित र सभ्य समाजमा हुर्किएका आधुनिक महिलाहरूले अन्धविश्वासलाई चिर्दै तीजलाई उल्लासमय एवम् संस्कारयुक्त बनाउन पहल गर्नुपर्छ । तीजलाई आधुनिकीकरण गर्ने नाममा भड्किलो रअसभ्य बनाउनु हुँदैन । आफूलाई आधुनिक र सहरिया मान्ने महिलाहरूहोटलमा भेला भएर पार्टी आयोजित गर्छन् र लठ्ठिने गरी मदिरामाडुब्छन् । तीजका नाममा भित्रिएको यो सबैभन्दा दुर्गन्धित पक्ष हो ।
इज्जत र सभ्यता अनि सुन्दर देखिन नभई अरुको देखासिकी रप्रतिस्पर्धाका लागि गहना लगाउने चलन पनि भित्रिएको छ । त्यसलेआर्थिक भार पनि बढिरहेको हुन्छ । यस्तो व्यवहारले मौलिकसंस्कृतिलाई पनि ओझेलमा पार्छ । यो पर्वको सांस्कृतिक महत्वकोजगेर्ना गर्न विकृतिहरू हटाउँदै जानु आवश्यक छ ।
रातो पहिरन, छड्के तिलहरी, यार्लिङ्ग, वुलाकी, असर्फि लगायतकाविभिन्न गहनाहरु अनि उत्साहपूर्ण माहोलमा निरन्तरको नाचगान । नभोकको संवेदना छ न तिर्खाको संझना, आजको दिन रातो रङ्गको दिन,पवित्रताको दिन, सङ्गीतको दिन अनि नृत्यको दिन । आँगनबाट चुराको खनखन, पाउजुको छमछम आउँदछ । समस्त नारी जाति यस धर्ती र सृष्टिका लागि अनुपम वरदान हुन् ।
नारी सृष्टिका कारक हुन रशक्तिका केन्द्र पनि हुन्, आजको दिन वैदिक सनातन हिन्दू धर्मावलम्बिनारीहरुले आफ्नो शौभाग्य र परिवारको सु-स्वास्थ्य अनि दिर्घायूका लागि व्रत बस्ने दिन, अविवाहित नारीहरुले आफूले भनेजस्तै वर पाइयोस भनेर भगवानसंग आव्हान गर्ने दिन, आजको दिन मनोकामना पूरा हुने विश्वासको दिन अनि आजको दिन हर्षको दिन हो ।
साथै आजको दिनचेली अनि माइतीको विशेष सम्बन्ध छ । तीजको रौनक माइतको आँङ्गनजस्तो अरु कुनै ठाँउमा हुनै सक्दैन । महिलाहरुलाई माइतीकोविशेष स्नेह हुन्छ, माइतीको आँङ्गनमा तीजको उत्साह अनि चहलपहलर सँगैका सङ्गीहरुका साथ माइती गाउँका आफन्त प्रियजनहरूसंगको भेटघाट लगाएतका रमाइला गतिविधिहरू तीजको सदियौंदेखि चलिआएको जिवन्त संस्कृति हो ।
तीज पर्वको यस अवसरमा देश विदेशमा रहनु हुने सम्पूर्ण दिदीबहिनीहरू लगायत सवैमा स्वस्थ्य, निरोगी, दीर्घायू बनाउन शक्ति प्रदानगरोस भन्ने सम्पूर्ण महानुभावहरूमा हार्दिक शुभकामना छ ।-लेखकः बुटवल उपमहागरपालिकाका प्रमुख प्रशासकीय अधिकृत हुन्।
प्रतिक्रिया